Statistics of the Russian Federation (RUS) can be found on the website of the Federal Statistical Service (Федеральная служба государственной статистики – Росстат) statistic for annual statistical compilations (статистический ежегодник) and regional socio-economic indicators.
CX Customer experience & satisfaction
Thoroughly measures customer experience and satisfaction per service process and improves service quality and standard
CX Customer loyalty, experiences and satisfaction survey is an international model survey which determines evaluation of the customers to the corporate activities. The survey identifies problems facing the customers and determines ways of improvement based on the customer interests. This way you can keep your customers for longer period.
Main models of customer experience and satisfaction evaluation
1. Loyalty Index
This index estimates the loyalty. The estimation is based on emotional and rational indicators.
4. CSAT сэтгэл ханамжийн үнэлгээ
Evaluates satisfaction per indicator, estimates general index, compares with competitors and finds opportunities for improvement.
2. Loyalty Segmentation
Compares customer satisfaction and loyalty and determines them by segmentation.
5. NPS
NPS depends on the customer loyalty. If NPS grows, the customer loyalty grows and company profit increases.
3. Key driver analysis
Key driver matrix estimates impact of the factors affecting the satisfaction and identifies fields for improvements.
6. GAP analysis
This analysis is made by ratio of importance and satisfaction per product and service.
1. Loyalty Index
Үнэнч байдлыг тооцоолсон индекс. Эмоционал болон рационал үзүүлэлтүүд дээр суурилан тооцоолдог.
2. Loyalty Segmentation
Хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамж болон үнэнч байдлыг харьцуулж тэднийг шинж байдлаар нь сегментчилж харах боломжийг олгоно.
3. Key driver analysis
Хүчин зүйлийн матрицаар сэтгэл ханамжид нөлөөлөх хүчин зүйлсийн нөлөөллийг тооцож, үйл ажиллагааны сайжруулах чиглэлүүдийг гаргана
4. CSAT сэтгэл ханамжийн үнэлгээ
Сэтгэл ханамжийг үзүүлэлт тус бүрийн хувьд үнэлж нэгдсэн индексийг гаргаж, өрсөлдөгчтэй харьцуулж сайжруулах боломжийг бий болгодог.
5. NPS
NPS нь хэрэглэгчийн үнэнч байдалтай хамааралтай байдаг. Хэрвээ NPS өсвөл, хэрэглэгчийн үнэнч байдал өсөж, компанийн ашиг нэмэгддэг.
6. GAP analysis
Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ бүрийн чухалчлах байдал болон сэтгэл ханамжийн түвшний хамаарлаар хэмждэг.